تجربه از نظر نتفیلیکس

نتفیلیکس واقعا فوق العاده ست
میتونه متفاوت فکر کنه و مرز نشناسه برا خودش، مثل انتشار یکباره کل فصل و کلی کار دیگه، تو صنعت خودش تو یه زمین دیگه بازی کنه

چیزی که از نتفیلیکس دوس دارم درباره‌ش بیشتر یاد بگیرم، طرز تفکری هست که از Black Mirror:Bandersnatch شروع شد و الان با Kaleidoscope به اوج خودش میرسه
طرز تفکری که اجازه میده کاربر تجربه منحصر به فرد خودش رو داشته باشه

یه توضیح کوتاه بدم. توی Bandersnatch که یه فیلم سینمایی بود، تماشگر می‌تونست تصمیم بگیره که کاراکترهای فیلم چه تصمیمی بگیرن. با هر تصمیم مسیر فیلم رو تغییر پیدا میکنه که در نتیجه تجربه هر تماشگر از فیلم با تصمیم‌هایی که گرفته متفاوت از بقیه میشه‌.

سریال Kaleidoscope شاهکار جدیده نتفیلیکسه که ۸ قسمت داره و به جز قسمت آخر بقیه قسمت ها رو میشه با هر ترکیبی دید که با هر ترکیب کامل داستان عوض میشه
در واقع با بیش از ۵ هزار حالت میشه این سریال رو دید.

این حرکت‌های نتفیلیکس رو که میبینم به این فکر می‌کنم که به عنوان مدیر محصول چقدر میتونم اجازه بدم تجربه هر کاربر از یه کاربر دیگه متفاوت باشه، هر کاربر تجربه خودش رو بسازه و محصول رو اونجور که میخواد تجربه کنه.
تو ادبیات کلاسیک محصول هست که یوزر جرنی و یوزر استوری مپینگ داشته باشیم و بهترین تجربه رو برا کاربر خلق کنیم، اما در واقع ما داریم تجربه کاربر رو شکل می‌دیم نه اینکه کاربر بتونه خودش تجربه شو بسازه، این کار نیاز به تغییر مایندست سنگین داره

برچسب(ها):

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *